Η ορθογραφία αποτελεί μια σύνθετη δεξιότητα που απαιτεί τη συνδυαστική χρήση της μνήμης και της λογικής σκέψης. Η εφαρμογή της παρέμβασης Κ.Σ.Ο.Μ. κρίνεται απαραίτητη για τη μετάβαση από τη
μηχανική αποστήθιση στην ουσιαστική κατανόηση των κανόνων. Στόχος της μεθόδου είναι η ενεργοποίηση της προσοχής των μαθητών κατά τη διάρκεια της γραφής, ώστε να αναγνωρίζουν τη γραμματική ταυτότητα των λέξεων, να αποφεύγουν τα επαναλαμβανόμενα λάθη και να εμπλουτιστεί το ορθογραφικό τους λεξικό.
Σε καθημερινή βάση, μετά από καθοδήγηση της εκπαιδευτικού του τμήματος ένταξης κ. Ζαζάκου Χριστίνας, οι μαθητές της Β΄ τάξης με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Παναγιωτίδου Βασιλική μελετούν συγκεκριμένο αριθμό λέξεων, ενώ σε εβδομαδιαία βάση δίνεται έμφαση σε έναν συγκεκριμένο
γραμματικό στόχο (π.χ. κατάληξη ρημάτων και ουδετέρων). Κατά την υπαγόρευση στην τάξη, εφαρμόζεται η καθοδηγούμενη συμμετοχική μέθοδος, όπου μετά τη γραφή της ορθογραφίας ερωτώνται οι μαθητές πώς έγραψαν την κάθε λέξη και να παραθέσουν τον κανόνα που
χρησιμοποίησαν. Κατά τη διάρκεια της ομαδικής διόρθωσης της ορθογραφίας οι μαθητές δεν επιτρέπεται να διορθώσουν τα τυχόν λάθη της. Στη συνέχεια τους δίνονται λίγα λεπτά για αυτοδιόρθωση. Τέλος, η εκπαιδευτικός σημειώνει «νύξεις» (βοηθητικά σημάδια) στα λάθη που
παρέμειναν. Η διαδικασία ολοκληρώνεται στο σπίτι, όπου ο μαθητής αναγνωρίζει το λάθος σύμφωνα με αυτά που σημέιωσε η δασκάλα, το διορθώνει και το εμπεδώνει γράφοντας τη σωστή λέξη τρεις φορές.
Η παρέμβαση υλοποιείται το διάστημα Απριλίου-Ιουνίου.